Søk i denne bloggen

Velkommen til min blogg om fisk/sjømat jeg smaker. I mange år har jeg spist lutefisk ved juletider og ellers stort sett bare smakt den fisken som er i Findus Fiskegrateng. Men nå er den tiden forbi. Havet er en massiv ressurs for spennende mat, og full av sunnere alternativer enn den oppdrettsfisken vi ofte utsettes for her til lands. På tide å prøve noe nytt!

Må nevnes at jeg smaker fisk, men er ingen kokk...

Skal legges til at vi her på siden også prøver å fokusere litt på dyrking av bærekraftig fiske, alternativer til truede arter og informere litt om de enkelte artenes utvikling. Enjoy! :)

tirsdag 7. juli 2020

Intervju i og med at vi har nådd art #400 på oppdagfisk




- Gratulerer med 400 arter! Hvordan skal du feire dette?


- Jeg skal handle nytt toalettpapir og se en episode A-team i kveld. 


- Det virker som lengre og lengre mellom hver gang vi har disse 
intervjuene nå?


- Ja, det er jo færre innlegg på bloggen og lengre mellom hver gang jeg kommer over nye akvatiske arter..


- Kan du gi oss et lite hint om hva som dukker opp på oppdagfisk i nærmeste fremtid?


- Vi tenkte å ta et dypdykk i salt fra forskjellige verdenshav, og deretter raide en kjæledyrsbutikk for diverse gullfisker. Og muligens en tur til Nord-Norge. 


- Med andre ord mye å se frem til for dine trofaste lesere?


- Det er viktig å ha noe å se frem til.


- Hva gjør du når du ikke lager fiskeblogg?


- Jeg er verfremdungsinfiltrator i den 4. murs anti tankekompani.


- Du oppleves overraskende lett til sinns i dette intervjuet.


- Medisinene virker.


- Hvis du kunne gjort hva du ville, hva ville du gjort?


- Drømmen hadde jo vært en tur langs den amerikanske vestkysten, eller Australia, et stort fiskemarked der for eksempel.


-Vil vi noengang se art #500?


-Ja!


- Lykke til med de neste 100 artene da.


- Jeg går ihvertfall ikke rundt på senteret og sier at jeg er en profet.


-Hæ?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv

Hva skjer her nede?

Her nede er det to lister over akvatiske arter. På venstre side er de arter jeg planlegger å smake fremover, og på høyre er det en liste over smakte arter. Sånn kan man med et enkelt klikk finne innlegget til akkurat den arten man vil lese om. Om den er på oppdagfisk vel og merke!