Søk i denne bloggen

Velkommen til min blogg om fisk/sjømat jeg smaker. I mange år har jeg spist lutefisk ved juletider og ellers stort sett bare smakt den fisken som er i Findus Fiskegrateng. Men nå er den tiden forbi. Havet er en massiv ressurs for spennende mat, og full av sunnere alternativer enn den oppdrettsfisken vi ofte utsettes for her til lands. På tide å prøve noe nytt!

Må nevnes at jeg smaker fisk, men er ingen kokk...

Skal legges til at vi her på siden også prøver å fokusere litt på dyrking av bærekraftig fiske, alternativer til truede arter og informere litt om de enkelte artenes utvikling. Enjoy! :)

søndag 7. oktober 2018

Intervju i og med at smaksnotat #300 er sluppet på Oppdagfisk!



- Gratulerer med art nummer 300, det er jo fryktelig mange typer fisk?


- Neida, mye er sjøgress og krabbe



- Noen synes det er gøy at du har nådd nummer 300, hva tenker du selv?


- Det er viktig å ikke sette seg for høye mål i livet



- Stemmer du på Kystpartiet?


- Nei



- Hvilke feil bør man unngå i det maritime kjøkken?


- produkter med over 5% salt



- Har du dame?


- Nei



- Hva er neste mål for deg og oppdagfisk.no


- 400 arter, jeg tror det skal gå greit, det har kommet noen spennende lus
i vannet på golfbanen



- Hva betyr denne bragden for deg personlig?


- At jeg er en del av noe større enn meg selv



- Fisking er jo en hobby hvor en god historie er viktig, har du noen gode fiskehistorier?


- Jeg synes den om da Jesus mettet fem tusen mennesker med litt brød to små fisk er artig, i lystig lag altså.



- Lykke til med de neste hundre artene



- Takk



                           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv

Hva skjer her nede?

Her nede er det to lister over akvatiske arter. På venstre side er de arter jeg planlegger å smake fremover, og på høyre er det en liste over smakte arter. Sånn kan man med et enkelt klikk finne innlegget til akkurat den arten man vil lese om. Om den er på oppdagfisk vel og merke!