Søk i denne bloggen

Velkommen til min blogg om fisk/sjømat jeg smaker. I mange år har jeg spist lutefisk ved juletider og ellers stort sett bare smakt den fisken som er i Findus Fiskegrateng. Men nå er den tiden forbi. Havet er en massiv ressurs for spennende mat, og full av sunnere alternativer enn den oppdrettsfisken vi ofte utsettes for her til lands. På tide å prøve noe nytt!

Må nevnes at jeg smaker fisk, men er ingen kokk...

Skal legges til at vi her på siden også prøver å fokusere litt på dyrking av bærekraftig fiske, alternativer til truede arter og informere litt om de enkelte artenes utvikling. Enjoy! :)

tirsdag 4. april 2017

Intervju


Intervju i den anledning at vi når 200 smaksinnlegg på oppdagfisk imorgen:





Du har jo denne bloggen hvor du smaker mange forskjellige ting fra sjøen, hvorfor gidder du?


- Jeg liker smaken av sjømat, og å geeke meg opp på litt sære ting.


Du har smakt sjøgress, brennmaneter og giftige fiskearter, er det noe fra havet du ikke ville spist?


- Alt som kan drepe meg, haifinnesuppe og menneskelik.


 200 arter er jo en milepæl, hva blir det neste?


- Satser på å holde det gående noen år til, mye fisk igjen i havet.


Hva blir ditt neste prosjekt?


- Kanskje en blogg om vedlikehold av antikke sausenebb


Har du kommet i bedre form etter at du begynte å spise mer fisk?


- Oval er en god form


Har du noen tips til andre som vil oppdage fisk?


- Kjøp sjømat som er minimalt bearbeidet, varier tilbehøret og ikke vær redd for å prøve noe nytt.


Hva er den beste fisken du har smakt til nå?


Fjesing


Tror du fiskene har følelser?


Nei, de er bare kyniske…




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv

Hva skjer her nede?

Her nede er det to lister over akvatiske arter. På venstre side er de arter jeg planlegger å smake fremover, og på høyre er det en liste over smakte arter. Sånn kan man med et enkelt klikk finne innlegget til akkurat den arten man vil lese om. Om den er på oppdagfisk vel og merke!